نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

قلعه‌نویی: بازیکنانم باید پاس‌های ۵ نمره‌ای بدهند| دوست دارم خوب حمله کنیم

  • کد خبر: ۲۰۶۹۸۴
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
قلعه‌نویی: بازیکنانم باید پاس‌های ۵ نمره‌ای بدهند| دوست دارم خوب حمله کنیم
امیرقلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به این موضوع اذعان کرد که پاس دادن به تنهایی گره کار یک تیم را در فوتبال باز نمی‌کند و باید ایجاد موقعیت کرد.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار با هنگ کنگ اظهار داشت: بازی قبلی بسیار سخت بود. یک بازی قدرتی و جنگنده که متاسفانه یکی دو مصدوم دادیم.


*فلسطین اصلا تیم ضعیفی نبود

وی افزود: خیلی‌ها فکر می‌کنند فلسطین تیم ضعیفی بود، اما اصلا چنین چیزی نبود. ما اگر دقایق اول به گل نمی‌رسیدیم یقینا در ادامه بازی سخت‌تر می‌شد. هنگ کنگ هم تیم بسیار خوب و با برنامه‌ای است. ۷ بازیکن دورگه دارد که اگر اشتباه نکنم در بازی قبلی از ۵ نفرشان استفاده کردند. یقینا این بازی هم سخت است، ولی خیلی خوشحالم تیم ما از هر نظر برای هر مسابقه‌ای آماده است.

*خلاقیت و ابتکار هم خاصیت بازیکنان ایرانی است

سرمربی تیم ملی گفت: این خیلی مهم است که بازیکنان ما در قالب تاکتیکی تیم ملی خوبی هستند. خلاقیت و ابتکار هم خاصیت بازیکنان ایرانی است که باید در طول بازی استفاده کنند. امیدوارم بازی خوبی شود و بتوانیم نتیجه لازم را بگیریم.

*تیکی تاکا را گواردیولا باب کرد، ولی حالا فلسفه مربیگری‌اش عوض شده است

قلعه نویی درخصوص اینکه در بازی‌های اول ایران بین مدعیان کمترین پاس روی زمین را داشت، اما آمار تعداد موقعیت‌های تیم ملی خوب بوده، گفت: بازی تیکی تاکا را گواردیولا در بارسا باب کرد، ولی خود همین مربی الان فلسفه بازی‌اش را عوض کرده است. یعنی در آنالیز‌های جدید اگر هزار پاس بدهید شاید هیچ نمره‌ای نگیرید، ولی زمانی یک پاس می‌دهید ۴ بازیکن را از جریان بازی خارج می‌کند و ۵ نمره می‌دهند.

*باید مثل منچستر سیتی گواردیولا هم مالکیت داشته باشیم، هم سریع حمله کنیم

وی تصریح کرد: باید طوری بازی کنیم که هم مالکیت داشته باشیم و هم سریع وارد حمله شویم. همین کاری که گواردیولا در منچستر سیتی انجام می‌دهد. این فلسفه را هم من در تیم‌های خودم انجام می‌دهم. اگر هزار پاس بدهید و موقعیت ایجاد نکنید چه فایده‌ای دارد؟ با مالکیت باید هرچه سریع‌تر زمان را بگیرید، وارد حمله شوید و ایجاد موقعیت کنید. این فوتبال روز و مدرن دنیاست. اینکه شما عقب باشید و ۵۰۰ پاس بدهید، در آنالیز هیچ نمره‌ای نگیرید و بازیکن حریف را از بازی خارج نکنید فایده دارد؟ پس فلسفه جدید فوتبال این است که علاوه بر مالکیت، با سرعت بالا بتوانید ایجاد موقعیت کنید و به گل برسید.



*مسئولیتی که به طارمی دادیم با پورتو متفاوت است

قلعه نویی در واکنش به سوالی که از طارمی پیرامون چینش و وظیفه مهاجمان تیم ملی پرسیده شد، عنوان کرد: من کاملتر بگویم. هر بازیکنی در باشگاه خودش وظیفه‌ای دارد، ولی وقتی به تیم ملی می‌آید باید با افکار مربی تیم ملی کار کند. شاید هم همانی باشد که در باشگاهش است، ولی ما مسئولیتی که به طارمی دادیم با آنجا مقداری متفاوت است. نمی‌خواهم جزئیات را باز کنم، ولی فلسفه خودمان را داریم. خداراشکر طارمی به نحو احسن انجام وظیفه می‌کند.

* تیمی می‌تواند موفق باشد که به واقع یک تیم باشد

سرمربی تیم ملی درمورد اینکه نفرات نیمکت نشین در بازی با فلسطین شادتر از نفرات درون زمین بودند، گفت: تیمی می‌تواند موفق باشد که به واقع یک تیم باشد. در گذشته تیم‌های باشگاهی یا ملی بودند که از نظر بازیکن شرایط بسیار خوبی داشتند، ولی چون تیم نبودند حتی به یک دسته پایین‌تر هم سقوط کردند. از روزی که به تیم ملی امدیم این مساله را حل کردیم.
وی افزود: البته این شرایط وجود داشت، ولی آن را به کمک بازیکنان بزرگتر کاملتر کردیم. تعویض‌هایی که انجام دادیم یا تاثیرگذار بودند یا گل زدند. مطمئنا این همدلی و همبستگی در بازی‌های آینده بیشتر از مسائل فنی به ما کمک می‌کند. مربی چه در باشگاه چه در تیم ملی، اگر صداقت داشته باشد خیلی از مشکلاتش حل می‌شود. وقتی بازیکن صداقت را از مربی خودش ببینید کیفیت بالاتری و توان بیشتری می‌گذارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->